3.0 class balance változások?

Ameddig nem kapok normális és végleges patch note-okat a 3.5-ről addig beszélek erről.

3.0-ban látványos változások mentek át class balance ügyileg. A régen áhított erőegyensúly különbségek kicsit közelednek egymáshoz. Még mindig nem tökéletes, de már érezhetően jobb mint korábban volt.

Gladiátor: Szerencsétlenek a legnagyobb vesztesei 3.0-nak. Az új skilljeik közül a ténylegesen hasznosak tárából egyetlen egy skilljük van, ami annak titulálható. Az UD nerfelése +20% esély növekedés arra, hogy stunnolhatóah, fektethetőek legyenek. Bizony bizony ismerve az Aion RNG-jét ez sorozatos stunhoz és knockdownhoz vezethet, azaz ők is megismerhetik milyen az, amikor úgy facerollolják őket, hogy fel se tudnak állni. De ez még csak 20% nem a világ vége. Ez egyben egy lehetőség is a gladi használóknak, hogy használjanak remove shockhoz kötött skilleket amit eddig UD alatt csak ritkán tudtak.

Templar: Meh, nagyon erős lett. Eddig is endgame templar kb. megállíthatatlan volt (a gazdagabb m res settel rendelkezőkre értem) ezután mégdurvább lesz. Kapnak egy shield stance-t amit amíg használnak gyakorlatilag megállíthatatlanok és stunnolhatatlanok és mindez 2 másodperces cd-vel ami kemény. Továbbá kapnak még egy behúzást, így már összesen 4 fajta módon húzhatnak vissza minket ami kicsikét húzós lesz 1v1-ben. Ráadásul az új behúzásuk egyszerre 3 embert húz be. Cdg-be eddig is kellettek de ezután már standard lesz templart vinni. Aki tapasztalt és új alton gondolkozik annak most erősen ajánlanám a templart.

Spiritmaster: Hogy őszinte legyen nem nagyon olvastam bele. Azt látom, hogy a fejlesztők egyik kedvenc classja a sorcerer mellett, mert kapnak egy skillt ami m boostot és m accot növel nekik látványos mértékben, továbbá egy új skillt ami meg tud állítani fear állapotban, így mégjobban szétabálják az agyadat. NA tapasztalatai szerint a fear nerf nem nagyon érezhető, mindössze 1 másodpercet vettek vissza belőle. Fear shriek -2 másodpercet kapott. Kaptak továbbá combo skillt amivel megsorozhatnak futás közben. Szvsz SM tarolni fog 3.0-ban ugyanúgy mint 2.7-ben a koreai tournament videókból ez jött le.

Sorcerer: Megkapta a sokásos erősítését. Kicsit meglepő ugyan, hogy a skill ami a glacial shard II-nél is erősebbet fog lőni az PVPbe sokkal kisebbet lő mint az arany stigma. Kapnak megint egy teleportot, nem árt hozzászokni a fordulgatáshoz és a taboláshoz. Fagyasztó skilljük eléggé érdekes lett. Befagyaszt ilyen jégtömbbe, amiből ki tudsz jönni remove shock-kal. Természetesen utána levegőbe vágnak és jöhet a faceroll és lehet sírni LFG-n. Annyira nem érdemes  amúgy elnyomni rá a remove shockot az előbbi ok és egyéb miatt is mert ameddig ebben az állapotban vagy nem tud támadni. Szvsz ezt chantra dredgion cleric feltartóztatásra találták ki. Anti-gank skillnek is jó. Ő is kapott mozgás közbeni sorozatlövő skillt. Eljött a kite-olós sorcererek ideje?😀

Cleric: Jobban rákoncentráltak az 1v1 lehetőségeire. Lassítás, macc m boost növelő skill, heal ami 50% HPnál kapcsol be, és új ranged támadások legalábbis erre utalnak. A cure mind és dispell össze lesz vonva egy lvl 55+os skillre. Effektje nagyon szép.🙂 Ők kapnak egy jó nagy pofont a 3.0 magical cancellation (vagy mi)  statja miatt. Még jó h az a stat mínuszba nem vihet.😀

Chanter: Awwww yeah, legnagyobb nyertese az assassin mellett a 3.0-nak. Skill ami m accot acc-ot és p attackot növel és folyamatosan használható az nagyon tetszetős. +1 remove shock, önmagára castolható dispell és +1 stun egy kombó skillel amit olyan messze elüthetsz mintha extend fegyvered lenne (extenddel 11 méter!) az nagyon adja. Nem beszélve + 1 ranged támadásról ami betriggerel egy távolsági stunt amit ritkán használtunk eddig. Nagyon faszányos. Amit még szintén kiemelnék az pedig az a skill ami +300 stumble / stun átütés. Így még ezt használjuk templar és gladi ellen 50% esélyünk lesz stunra és kd-ra. Várva várt skill mert a fél skillistája a chanternek stunra és knockdownra alapszik.

Assassin: Kap egy bikázást ez is. Slayer transform ami HP / m rest növel de beteg módon. Állítólag assassinok 2800 m rest így már el tudnak érni majd ha még megfelelő setjük is van mellé. Csomó skilljük futás közben is használható lesz. Kapnak egy castolós skillt ami beteg sebzéssel bír és mindenkit stunnol aki a target és közted van. Wind walk kicsi cd-vel használható lesz (magasrangúakat életbe nem kapsz el), és kapnak egy knockdownt is. Baró.

Ranger: Háát nem tudom, elég átlagos erősítést kaptak ahogy nézem. Szokásos stunszám / DPS növelés. Új aoe aether trap csapda. Ami talán látványos, hogy egyik új skilljük megengedi, h csapdákat rakjon le cast time nélkül.

Erőviszony változások lesznek látványosan, a gladi a táplálékláncon szerintem most visszább fog esni a sorcival együtt. A 3.0 nyertesei szvsz a chanter és az assassin. Talán ez a két class volt idáig a legnagyobb hátrányban, megérdemelték.

10 responses to “3.0 class balance változások?

  1. olvastam több helyen is erről a “magical cancellation”-ról de sehol nem láttam leirva mi ez pontosan?

    • Egy új bevezetésre kerülő stat. 1 magic cancellation (másnéven suppression) 1 magicboost-ot vesz le.

      Ergo van egy sorcid 2000 magic boost-tal és az ellenségnek van 1400 magic cancellationje, akkor a támadásaid 600 magic boost-tal hat rá. Durva mi?😀

  2. gondolom a ruhák nem adnak ilyet vagy ha igen akkor nagyon keveset talán mana stone okkal lehet majd ilyet stackelni szóval ilyen 1400 as érték nem nagyon lesz
    de azért ez nem valami jo hír a clericeknek , mondjuk én magic boost magic acc os vagyok ugyhogy talán még 3.0 ban sem fogok enemyt healelni miközben ütöm:)

    • 1400 körüli érték sajnos lesz. A mágus klasszok kapják. A ruha és ékszerek egyartánt adják az újak közül, ezért is lesz érdemes újfajta abyss cuccokat beújítani erre a célra. A legkevesebb ilyen statot a gladi és a templar kapja, utána cleric és chanter. Ilyen téren a két győztes fajta a scout és a mage. Manastone-nal egyelőre ilyet nem lehet socketelni. Enchantolással lehet növelni, de az nem m. suppression, hanem magical offset lesz.

  3. rangerről is írhatnál valamit
    őszíntén a bestial furynak örülnék ha kapna + ranget vagy ha kevesebb mana lenne a skillek többsége

    • Rangerrel jelenleg nincs gond, a 3.0 meghozza annak a classnak is a nyerési esélyt bármilyen helyzetben. Sok a csapdája és a negatív effekt feltevő skillje és mivel a greater healing potion csak kettő debuffot vesz le, így nem kell sokat gondolkodni miért is jó ez a kaszt.🙂

    • As assassin 2.7-ben a jelenlegi legrosszabb class amit az ember választhat. Védelme iszonyat gyatra és az ütőtávja kicsi. Magic reisstre nagyon érzékeny, ezért szinte az összes classal gond nélkül szét lehet kapni.

  4. “A 3.0 nyertesei szvsz a chanter és az assassin. Talán ez a két class volt idáig a legnagyobb hátrányban, megérdemelték.”

    A sin hátrányban? Az vicc.

    • Az assassin mint ahogy előző válaszomban kifejtettem 2.7-ben elég gyatra classnak számít endgame-ben. Se a cleriemmel se a gladimmal se a chanteremmel soha nem volt gondom elverni őket. A japán táblázatban is a legrosszabb helyre van sorolva.