Gyakori kérdések (frissülő cikk)

Kérdés: Az AION-ról olvastam, hogy egy PvPvE játék. Ez mennyiben igaz és mi az egyensúly?

Válasz: Véleményem szerint a játék mércéje sokkal inkább a PvP felé fordul. PvE-ben nincs sok kihívás továbbá a PvP akkor is meg fog találni, ha nem akarod. Egyszerűen ilyen a játékdesign. Szóval ezt a játékot inkább akkor ajánlanám, ha inkább PvP orientált vagy. Ha PvE orientált akkor inkább Guild Wars 2.

Kérdés: Mi a játék legerősebb kasztja?

Válasz: Az AION-ban egyelőre még nincs class balance szóló játékra nézve, habár csapatos játékban igen kiegyensúlyozott. Viszont ha 1v1 PvP-re gondolsz, sajnos van egy rossz hírem, hogy a játék ütőkaszt rendszerű. Vannak olyan classok amit például gladiátorként, chanterként soha nem fogsz legyőzni skillel, ha az ellenséged nagyon jó, ellenben mondjuk ha ranger vagy, a világ legkönnyebb dolga. Példának okáért a chanter VS spiritmastert hoznám fel. Egy jó spiritmaster ellen chanterként soha nem fogsz győzni bármilyen jó vagy, csak ha über makker vagy.

                SA      Drg     FFA     1v1     DMG     END     EDMG    ST      S1v1    GRTH
Gladiator       3       4       5       4       4       4       4       4       5       3
Templar         2       3       3       5       2       4       3       4       4       5
Ranger        4       4       4       3       4       2       5       2       3       4
Assasin         5       2       2       2       5       2       5       3       2       3
Cleric          2       5       4       5       3       5       2       5       3       4
Chanter         2       3       3       4       3       4       3       4       4       5
Sorcerer        4       4       4       5       5       4       5       4       2       4
Spiritmaster    4       5       2       5       2       3       3       5       2       4

Ebben a táblázatban a japán csoportosítást láthatod, ami nagyjából mondjuk úgy, hogy tükrözi a valóságot. Jelmagyarázat:

Surprise Attack(SA): Milyen jó az adott class abban, hogy meglepetésből öljön.
Dredgion(Drg): Milyen jól szerepel az adott class dredgionben.
Free-For-All(FFA):  Hogyan szerepel Free for All arénában (Arena of chaos).
1vs1:  Milyen jó 1v1-ben.
Damage(DMG): Sebzés hosszú távon.
Endurance(END): Kitartás. Meddig képes életben tartani magát healinggel stb.
Explosive Damage(EDMG): Másszóval burst. Ha gyorsan elnyomja erős skilljeit milyen gyorsan tesz el láb alól.
Stability(ST):  Hosszú távú csatában kitartás
Series of 1vs1 Battles(S1v1): 1v1 sorozatok. Itt az 1v1 arénára gondolunk.
Growth(GRTH): Mennyi idő kell még eléred a megfelelő geart számára, hogy játszható legyen PVPben rendesen.

Ahogy nézem ezek 2.7-es adatok de nagyjából most is megállja a helyét. Kivéve h 1v1ben a ranger szvsz helyet cserélt az asassinnal. Jelen pillanatban az 1v1ek királya nagy általánosságban a sorcerer és SM. Szerintem azonban borzasztó unalmas játszani őket de ez ízlések és pofonok kérdése.

Kommentekbe írjatok kérdéseket és megválaszolom. Ha úgy látom beleillik a cikkbe akkor be is rakom. Ezt a cikket kirakom a jobb oldalsó sávba, hogy később is könnyen megtalálható legyen.

Kérdés: Hol találhatok a szerver jelenleg belogolt játékosok számairól valós idejű információt?

http://aioninfo.com <- Nagyjából pontos.

Kérdés: Elyost vagy Asmodiant indítsak?

Válasz: Ezt bízzuk a te ízlésedre. Nagyon pici skill különbségek vannak a fajok között néhány kasztnál de semmi olyan ami lényeges lenne. Ezekről később írok majd. Én azt mondanám, hogyha szeretnél segíteni abban, hogy a játék mindenki számára teljes mértékben élvezetes legyen, indíts Asmodiant, mert ők egy picikét (15-20%-kal) kevesebben vannak. Az AION-ban nincs jó és gonosz faj, mindkét faj a másikat állítja be gonosznak. Az elyosok szárnya azért fehér, mert az ő lakóhelyük paradicsomi körülményeket biztosít, még az asmodianok azért lettek darkosabbak, mert ők az egykori lakótér sötétebb részét kapták. Attól függetlenül mindkettő elég emberszerű.

Kérdés: Az európai szerverek melyik patchnél járnak?

Válasz: 3.0.0.5

Kérdés: Melyik szerveren van a legtöbb magyar?

Válasz: Nem tudom, nem áll rendelkezésemre pontos statisztika. Ha a puszta logikát hívom segítségül azt mondanám Anuhart / Nexus, mert a legtöbb magyar játékos nem hajlandó fizetni egy játékért, és azok a szerverek az AION ingyenessé válásakor indultak. Ahol én vagyok (Spatalos) szintén van sok magyar Asmo és Elyos oldalon is.

Kérdés: Meg akarok nézni egy itemet, hogy milyen statjai vannak továbbá a skillekről, mobokról, NPC-kről, Questekről is szeretnék leírást kapni, hol találok ilyet?

Válasz: http://www.aionarmory.com

Kérdés: Hová küldhetem kérdéseimet, észrevételeimet?

Válasz: Bármelyik cikk alá kommentben. Például ez alá. A regisztráció nem tart sokáig és igyekszek még aznap válaszolni.

Kérdés: Szeretném felhasználni az irományaidat az oldalamon. Megtehetem?

Válasz: Meg persze. Csak légyszi segíts nekem abban, hogy a blog népszerűbbé válhasson, és jelöld meg a forrást az oldaladon.

Kérdés: Szeretném reklámozni a légiómat illetve az oldalamat ami AION-nal kapcsolatos. Megtehetem itt?

Válasz: Természetesen igen. Jelentkezz be itt http://www.aionfreetoplay.com/website/board/ az account neveddel és jelszavaddal majd írj egy PM-et nekem itt: http://board.en.aionfreetoplay.com/user/2091-nick-shankz/

44 responses to “Gyakori kérdések (frissülő cikk)

  1. Helóka. Azt szeretném kérdezni így kezdő játékosként, hogy a Bandage Heal hogy fejleszthető hogy több életet adjon???

    • Szia, nem, a bandage heal 10es szint alatt használható skill. Ezt utána potion-ök (gyógyitalok, piros színűek) váltják fel. General Good Merchantbe kaphatóak, vagy brokerben a jobb fajták, illetve a herb treatment nevezetű skill.

  2. Hali!
    Én barátokkal gondolkozunk megyünk vmeik szervere de gondba vagyunk meikre kéne gondolom xp rate ugyanaz , én meg nem tudom meik kasztot válaszam mert sorci felé huzok régen assám volt meg ranger főleg assa de ha nem voltam elég gyors akkor szét kaptak . Sorcival mennyire lehet ügyesen fejlodgetni gyüjtögetni ha arra kerül sor meg a colloseumi ruha az mit takar amit egy cikkedbe irtál? Am faja az oldal.

    • Sorcerer elég easy mode, nem lesz vele bajod se PVE-ben, se PVP-ben. Begyakorolsz 4-5 féle kombót, még akkor is alázol vele ha láma lennél vagy bármi (csak gear kell hozzá).

      Problémák assa + rangernél + SM jelentkeznek (ha ők támadnak), akiknek a likvidálása egy szintű skillt is igényel. De mondom. Sorci nyugis menet. Könnyű class.

      Coliseum ruhát pedig arénában való részvételért kapott tokenből vehetsz. (PVP ruha)

  3. Az lenne a helyzet hogy surgos segitsegre lenne szuksegem. Mar jatszok egy ideje az aionnal es eddig semmi gondom nem volt. Nemreg vettem egy uj laptopot amire felraktam es valami baki van … Ugyanugy csinaltam mindent mint az elozo gepemen de nem indul el… Bekapcsolom a klienst updateol meg minden amikor kesz kiirja hogy checking for updates az betolt 100% ra es utanna nemtortenik semmi Szal mindent megcsinal amit kell de a jatekot nem inditja el:// Miert???

  4. Hello! Láttam a neten pár videót amiben a gladiator dual wieldezett és nagyon megtetszett, de nekem nem enged 2 kardot egyszerre használni.:/ Az lenne a kérdésem, hogy ehhez valami questet kell megcsinálni vagy csak valamit nagyon rosszul próbálok pedig simán is menne vagy most mivan? (20-as szintű elyos gladiatorom van.)

  5. Szia!
    Nekem az a problémám, hogy megvásároltam a Gold Pakot, de mégse tudok elindítani egy 3. karaktert. Valamit aktiválnom kellene a ……. oldalon ahol befizettem. A játékban fel vettem a csomagot és “aktiváltam” is de az említett oldalon nem igazodok el, mert satu vagyok az angolhoz, esetleg mindenhez.😄.
    Légyszives igazíts el ebben a dologban
    Köszi a helpet.

  6. Sziasztok. Kérdésem az lenne hogy a megerősítő jelszót amit e-mailben küldtek azt hol tudom megváltoztatni mert hosszú és azzal kell a játékba belépni.

  7. Nekem van egy Spiritmasterem és nem tudom hol vegyek neki 10-es szint felett skilleket.😦 az most a mentoros küldit kelene megcsinálnom altgardban. Ennek van köze a skillekhez, vagy mit csináljak?

  8. NA nekem az a nyűgöm! Hogy a mi szeronkón kitalálták, hogy Tiam hideout utolsó boss-t 1 templarral kell lenyomni…én nem találok olyan videót ahol a templar egyedül nyomja (chanter néha healel), ha megszakadok se tudok egyszerre 2 oldalon lenni.. szeretném végre látni, hogy ez hogyan kivitelezhető, mert nem értem… persze már szóltak hogy ez tök egyszerű…csak az a poen szerintem 2 templarral is mocskos nehéz… és nem nincs segítség ( 2 fő templar +chant, összes addra).
    Ha valaki tudna adni ötletet annak nagyon örülnék…

    • Spataloson többnyire mindenki egy templarral nyomja. Ha a templar nem tudja tartani az agrot, akkor a chanter a másik két add bejáratnál áll, beleüt az addokba és odahúzza a templarhoz őket.

      • Aha!
        Itt a probléma! nálunk a chanterek, akikkel eddig voltam, nem csináltak semmit. néha rám healelt, nem az agro tartással van a baj🙂 hanem az egyszerre 2 helyen kell lennemmel. 2 kapuval elvagyok, de 4 az sok (távolság miatt, nem érek oda).. de akkor értem, kéne valaki aki odahúzza nekem a másik oldat. így már érthetőbb.
        Köszi!

  9. nekem olyan nyugom lenne, h honnan lehet sok gold medalt szerezni? mert akarmilyen siegre elmegyek, vagy plat vagy mithril jon. de nekem gold kellene amennyi csak van aionban:D

  10. Hello.Valaki segítsen.Régen az amerikai szerón jàtszottam,de most az eu-n szeretnék.nem valami gyors a netem es megvan a jatek dvd-n szoval legalabb azt nem akarom letolteni csak a frissiteseket.De a gameforge kliens az egesz jatekot mindenestul akarja tolteni kb 30 giga:) szoval mit tegyek?hogyan telepitsem a jatekot hogy a gameforge kliens felismerje es csak a frissitest toltse le?

  11. Siza! Én amiatt érdeklődni , hogy ha most regisztráltam egy starter accot, van lehetőségem veteranra fel fejleszteni? és ha igen hogyan? + melyik szerveren tudsz egy jó magyar klánt, akik szívesen vesznek be kezdő playereket?: )

  12. Nem tudja valaki h a gameforge kliens miert tolt ilyen lassan? allandoan megszakad tolt par mb-ot aztan semm:( igy meg 1 honap mulva sem fog letolteni mindent.

  13. sziasztok
    lehet elég hülye kérdés, de nem tudok belépni a játék kliensbe. Regisztráltam egy ncsoft-os accot. Megjött minden visszaigazoló e-mail is, de semmi. Accountként a mailemt tünteti fel amivvel értelemszerűen nem tudok belépni….

  14. Ha jól bogarászom, akkor a ncsoft acc és a game acc között különbség van, csak az utóbbiról nem tudok semmit, mert se e-mailben nem kaptam meg, illetőleg ncsoft-os felhaszánlómon belül sem találom sehol feltüntetve. HM….

  15. Hello
    nekem anyi gondom lene hogy a Brokernél nem tudok vásárolni.
    jó lene tudni mért nem engedi vagy mit lehetne teni hogy tudjak valamit veni

  16. Sziasztok nekem az lenne a problémám, hogy a játék mikor indul (most töltöttem le) 12%-nál megáll és nem töltődik tovább!!

    • Hello
      30 gigás játék nekem is sokáig tartotmig lejöt.
      nekem 8 óra kelet mig tejesen kész nem let

  17. hy!
    nem is tudom minek írom ezt le:D ; csak a sorcikat szídnám 1 kicsit…
    jelenleg egy 51es gladim van és eddig nemigen volt hogy sorci meg szivatott volna.de kb vágom a sorcikat.
    De ez egyszerűen szánalmas : pl ottvan a storm strike meg a többi szarság lehetett volna 1 tök jó “varázsló” castot csinálni de erre elcseszik azzal h range-s meg rohadt nagyot sebez 1 hot keyből ja meg ha odaér a szegény meele cast akkor meg teleportálok meg sleep tiszta szar…. (sm fearjéről nem is beszélek)
    pl ott van a ranger megizzad hogy nagyot sebezzen nem 1 gomb és szép álmokat.
    ez eddig okééé op no skill cast, de az hogy ezt ők be sem ismerik na az idegesít fel a legjobban, azt hiszik ők a legjobbak meg hogy ők a pvp kingjei aztán csak 1 rakás szerencsétlenség az egész. a nagy pofájuk idegesít fel a legjobban nem lehet ide leírni h miket mondanak, de nyílván a tapasztaltabb játékosok értik miről beszélek.
    egyszerűen szánalmas ez a: “sosem tudsz legyőzni”. és igen felidegesít ha megöl 1 sorc mert retardált és kész . ha megöl 1 twink(nem sorc v. sm) általában bólintok és elismerem hogy jobb nálam ÜGYESEBB v. jobb a gearja.

    ha ezt 1 tapasztalt sorci elolvassa nem őt támadom meg ilyesmik; béke van:D
    azokkal a sorcikkal van a bajom akik nem ismerik be h 1 op so skill karival megy és nem igazán BIZTOS h azért ölt mert ő 1 ügyes játékos . kinek nem inge ne vegye magára.
    bocs; ismételtem önmagam a szöveg felénél eldurant az agyam:D

    • kicsit negatív lett:D kevés ilyen nagyképű sorc van nem mindenkit szídok:DD
      bocs ha durva lett:D

      • de nem az hanem hogy nagy a képük most nevezetesen 1 haveromról beszélek az ő szerény véleménye hogy a sorci a legjobb és a gladim hogy idézzem : “szar a gladid” és ez alatt nem a geart értette vagy hogy bikinis ,hanem hogy lenéz minden castot és csak a sorc a jó ; lőn sorc a legjobb a többi cast szar; na ez idegesít nem is a sorc…talán

    • amúgy ha már itt vagy:D crit strikeból 500 a max vagy tolhatom tovább??

    • Ismeritek Lobotomizert? Vagy Drakust? Van fent mindkettonek videoja joutubeon, eu legjoo sorijai kozt tartjak oket szamon, hozzateszem nem veletlenul. Erdemes megnezni, h lobot pl szidtak forumon, h csak a gearje miatt tud gyozni, es megmutatta, h levette a ruhajat es ugy is beverte az embereket:DD A lenyeg, h ha vki megnezi a videoikat, lehet nem fog atmenni az, amit tud a ket srac, de iszonyat pro mindketto, ez teny, aki mar fightolt veluk az tudja mire mirol beszelek…Na de most jon a DE! Haver a gladijaval, hangsulyozom GLADI, az a szar gladi amit leneznek a sorcik, 5-bol 3-szor tuti bedaralja mindkettot. En a rangeremmel kb ugyanebben az aranyban. Egy jo assa meg szinte meg sem izzad, h akarmelyiket beverje, egyszeruen assa ellen semmi eselye akarmilyen sorcinak, annyira fel lett tapolva. Szoval en ezt az iromanyodat par ponton megtamadnam!:))

      • Basszus meg egy lenyeges dolgot nem irtam le, h a sorci is egy olyan class, amivel ha nem tudnak jatszani, barki beveri mint a szart, ugyanugy kell tudas hozza mint barmi mashoz. Sokan pl mondjak, h gladi ellen semmi eselye egy rangernek, na ezt meg en cafolnam meg, keves gladi indul valami kis sanszal ellenem akar duelben akar open pvpben. Ha nem tudsz, lehet akarmilyen classod, persze akkor van baj, ha ket kulonbozo class, de egyforma tudas talalkozik, na akkor johetnek ki classbeli kulonbsegek